Sałatka z fasolką szparagową
Fasolka szparagowa występuje w dwóch głównych odmianach barwnych – żółtej i zielonej. Można ją jadać po ugotowaniu w postaci świeżej, ale też doskonale nadaje się do mrożenia, czy przetworów w puszkach. Świetnie sprawdzi się w daniach wielowarzywnych na ciepło, takich jak leczo. Najczęściej podawana jest do dań obiadowych, okraszona zrumienioną na maśle bułką tartą.
W ramach kampanii Moc Polskich Warzyw przygotowałam dla Was super sałatkę z fasolką szparagową. Będziecie zaskoczeni jaka jest pyszna. To wspaniały dodatek do dań z grilla albo samodzielne danie. Świetnie sprawdzi się na obiad czy kolację.
Moc Polskich Warzyw odkryjesz na stronie www.mocpolskichwarzyw.pl
Przepis powstał we współpracy reklamowej w ramach kampanii Moc Polskich Warzyw.
Smacznego!
Kilka ciekawostek o fasolce szparagowej:
Zawarty w fasolce błonnik wiąże w jelicie kwasy żółciowe, co pozwala obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Ponadto przeciwutleniacze, takie jak witamina C czy beta karoten, wspomagają w łagodzeniu stanów zapalnych w obrębie naczyń krwionośnych, co także ma działanie ochronne i przeciwmiażdżycowe.
Fasolka szparagowa jest produktem niskokalorycznym, o ile nie zostanie podana z tłustą okrasą czy sosem. Osoby na diecie redukcyjnej mogą spożywać to warzywo bez obaw. Zawarty w niej błonnik hamuje uczucie głodu, dzięki czemu łatwiej jest utrzymać reżim dietetyczny.
Fasolkę szparagową bez obaw mogą jadać także cukrzycy. Niski indeks gimniczny oraz zawartość błonnika to dobry wybór na diecie cukrzycowej. Warto jednak pamiętać, by nie była ona zbyt mocno rozgotowana.
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kluczowym celem kampanii „Moc Polskich Warzyw” jest edukacja konsumentów na temat różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
0 comments:
Prześlij komentarz